Marian Nistor răspunde punctual acuzațiilor făcute de primarul Alin Moldoveanu
Actualitate (Categoria articolului)
În cadrul unei conferințe de presă organizată marți la sediul Partidului Național Liberal, Marian Nistor, fostul director al Pieței Centrale din Municipiul Câmpina, a răspuns punctual la fiecare dintre acuzațiile făcute de primarul Alin Moldoveanu, în cadrul întervenției publice de la începutului lunii septembrie, când a numit interimarul care să îl înlocuiască pe Nistor după demisie.
Conform spuselor primarului, din calitatea sa de director, Marian Nistor s-ar face responsabil de o serie de nereguli, care ar pune la îndoială profesionalismul său. În cadrul conferinței de ieri, Marian Nistor a luat punctual fiecare dintre aceste acuzații, afirmând în același timp că este ultima dată când face acest lucru, următorul pas fiind calea legală.
Iată care sunt punctele abordate:
Primarul Alin Moldoveanu:
(..) printr o dispoziție am numit interimar director pe doamna Vlad Angela pentru a putea continua activitatea normală a pieței și este normal să aduc la cunoștință opiniei publice realitatea și ce, cum este în momentul de față piața și de la ce se preia viitorul director interimar și duce mai departe.
Marian Nistor:
Vlad Angela a fost Director Adjunct / Contabil Șef în perioada 01.01.2006 – 31.08.2022, încă de la înființare, al doilea om angajat în instituție. Noua conducere este tot vechea conducere, dar fără Nistor. Lucru care s-a dorit de fapt.
În legătură cu raportul de audit. Auditul a fost făcut de o persoană făra drep – vă prezint un document semnat de administratorul public, document care confirmă acest lucru. Acest lucru vă poate fi confirmat și de actuala conducere a pieței. Au documente în acest sens.
Mai mult, punctul de vedere divergent al pieței față de unele prevederi din raportul de audit a fost anulat de primar printr-o Dispoziție emisă cu încălcarea HCL 123/2019 privind modalitatea de virare a cotei. Dispoziția este sesizată la Prefectură pentru control de legalitate.
Primarul Alin Moldoveanu:
(...) pe o perioadă de trei ani vechea conducere nu a plătit către bugetul de stat contribuțiile sociale obligatorii reprezentând diferențe și drepturi, din diferențe de drepturile salariale câștigate de angajați prin hotărâre judecătorească. Respectiv 2018 - 2021. Mai sunt de achitat către bugetul de stat următoarea sumă 109.410 lei. Deci viitorul director interimar trebuie să găsească soluții să plătească această sumă către bugetul de stat.
Marian Nistor:
Contribuțiile sociale pentru SALARII în perioada 2018-2021, perioadă la care face referire domnul primar, cât și pentru toată perioada de la înființarea Serviciului Public și până când am plecat eu AU FOST PLĂTITE. Oricine știe că nu se poate face plata salariilor dacă nu plătești către stat contribuțiile. Și acest lucru se regăsește în documentele instituției. Dacă nu sunt plătite contribuțiile la salarii nu sunt validate declarațiile. Nu există restanțe la contribuții pentru salarii.
În anul 2017, Serviciul Public (Piața) a dat în judecată Primăria și Consiliul local și a câștigat în instanță plata unor drepturi bănești aferente perioadei 2013-2017, pentru ca în toată această perioadă angajații pieței au fost încadrați greșit pe grila de salarizare.
Conform legii, aceste drepturi caștigate în instanță se plătesc în 5 tranșe anuale. Până acum au fost achitate 4 tranșe și mai este de achitat tranșa 5, reprezentând 35%, adică 272.446 lei. Deci, angajații pieței mai au de primit bani.
Pentru toate drepturile câștigate în instanță s-a oprit impozit și a fost virat către bugetul local. Există documente în instituție.
Pentru contribuțiile sociale (C.A.S/ C.A.S.S.), având în vedere că erau drepturi aferente anilor 2013-2017, declarațiile nu au putut fi toate validate în sistem, deși s-a încercat acest lucru în mod repetat de către contabilul șef al instituției, doamna Vlad Angela, actualul director. Pentru persoanele care nu mai erau la acea dată angajații pieței, fie că au ieșit la pensie, au decedat sau au plecat din instituție, în 2018 declarațiile au fost validate și au fost reținute și virate contribuțiile, pentru că sistemul ANAF ne-a permis acest lucru/ sistemul a funcționat.
Pentru celelalte persoane aflate în plată la data respecivă nu s-au putut valida declarațiile, lucru pe care vi-l poate confirma actualul director al pieței – fostul contabil șef, astfel că angajații au primit banii. Banii au fost dați oamenilor. Pe ștat de plată. Nu i-a pitit nimeni, așa cum eronat au spus unii binevoitori. În instituție există un dosar ce cuprinde încercările de validare în programul ANAF a acestor declarații rectificative.
După cum bine știți, a urmat perioada 2019-2020, când eu nu am mai lucrat la piață.
Vă comunic faptul că, până în acest moment s-au validat și s-a achitat deja cea mai mare parte a acestor contribuții, rămânând de achitat pentru mai puțin de un an.
Drept pentru care, nu trebuie să se dea nimeni peste cap ca să facă rost de bani, ci se va face o compensare. Acum, când angajații trebuie să primească ultima tranșă de bani, cea mai mare (de 35%), se va face compensarea. Directorul interimar nu trebuie să găsească soluții pentru aceste sume deoarece cea mai mare tranșă din bani nu a fost plătită angajaților și după compensarea sumelor, angajații chiar mai au de primit bani. De asemenea, noua conducere știe aceste lucruri, pentru că sunt atribuții îndeplinite exclusiv de către persoana care ocupă această funcție.
Primarul Alin Moldoveanu
Un alt lucru cu care noul director interimar trebuie să respecte, pe care trebuie să-l rezolve, este vorba de restanțele, adică datoria către bugetul local, provenite din închirierea bunurilor primăriei, chirie care a fost incasata de către piață și nevirata către bugetul local. Și aici este vorba de o sumă de 416 654,57 lei sume restante, la care se adaugă și pe luna și suma pe luna lui august, care se afla în termenul legal, de 108.835,41 lei, deci o sumă restantă de 416.654 cu care noul director interimar trebuie să găsească soluții să achite către bugetul local.
Marian Nistor
Nu există chirie încasată și nevirată la bugetul local. Lunar se raportează și se virează aceste sume. Mai mult, începând cu 2019, la finalul fiecărui an Serviciul Public nu avea voie să rămână cu bani în cont, toate sumele fiind vărsate la bugetul local acest lucru fiind probat de situațiile financiare depuse chiar la primărie. Sumele la care face referire primarul se raportează din 2018-2019 când piața vira veniturile din chirii la bugetul local și nu primea subvenție deloc. La început trebuia să dăm 50% din chirii, iar apoi 100% și nu primeam nimic înapoi. După ce Consiliul Local a aprobat schimbarea sursei de finanțare și am început să primim subvenție, chiriile încasate lunar au fost virate în întregime la bugetul local. Per total, până în iulie 2022, piața a virat către bugetul local cotă față de subvenția primită cu peste 800.000 lei. Deci, a virat cu 800.00 lei mai mult decât a primit.
Am solicitat atât vechii administrații cât și actualei administrații să aprobe reducerea organigramei astfel încât să facem economie și să virăm mai mulți bani către bugetul local dar Nu s-a dat curs solicitărilor. Mai mult, așa cum spuneam, Primarul să explice de ce a emis o dispoziție să se calculeze majorări la aceste sume, contrar prevederilor hotărârii consiliului local. Dispoziția este sesizată pentru control de legalitate la Prefectură.
Primarul Alin Moldoveanu
Un alt lucru foarte important este și sunt convins că de acum încolo noul manager, noul director al pieții interimar, nu o să mai meargă pe această variantă, cu privire la Licitațiile spațiilor din Piața Centrală. În momentul au fost scoase la licitatie spațiile de amplasament pe sectorul legume, vechea conducere a semnat în locul președintelui comisiei de licitații lista de ofertanți, fiind un lucru nelegal nu avea voie să facă acest lucru, ba mai mult, lista nu a fost semnată decât de secretarul comisiei, ceilalți din comisia formată prin dispoziția de director nu au semnat. Este un lucru foarte grav din punctul meu de vedere, am discutat cu noul director interimar și i-am atras atenția ca acest lucru să nu-l facă.
Marian Nistor
Președintele comisiei de licitație este vechiul contabil șef, actualul director interimar. Primarul vorbește ca și cum acest lucru ar fi fost o practică când de fapt este vorba de o singură situație, atunci când președintele comisiei de licitație a fost în concediu și procedura de închiriere trebuia dusă la capăt. Nu era listă de ofertanți, ci era lista participanților la licitație pentru închirierea unei tarabe. Locțiitor pentru președinte nu era, eu fiind șeful ierarhic și conducătorul instituției. Nu a fost vorba despre licitația în sine, ci despre lista cu participanți care trebuia afișată la avizier. Licitația s-a desfășurat în condiții normele, a existat un câștigător, nu au fost contestații. Fac precizarea că eu nu am participat la desfășurarea acestor licitații. Licitațiile sunt publice, deschise, cu ridicare de mână. Cine dă mai mult câștigă. Îi puteți întreba pe toți cei care au participat la licitații în piață dacă au fost vreodată probleme. Să vă spună ei.
Primarul Alin Moldoveanu
Totodată la fel, trebuie să readucă bani la bugetul Pieței Centrale pentru că vechea conducere a încălcat articolul 19, 48 și 49 din Anexa 1 din Regulamentul de organizare și funcționare a pieței prin care la unele societăți conform ROF-ului le oprea, le cerea garanții, conform ROF-ului, și la alte societăți, nu. Acum urmează să recupereze de la două societăți in momentul de față, am informația, de a recupera aceste garanții.
Marian Nistor
Total fals! Toate societățile au fost notificate identic pentru constituirea garanției. Există documente în acest sens. Din câți clienți are piața, doar doi clienți mai aveau de constituit un parțial la garanție.
Despre ce clienți e vorba?
Doi clienți care aveau încheiate contracte dinainte ca garanția să fie obligatorie prin regulament. Și sunt în piață. De acolo își caștigă existența. Nu au fugit nicăieri. Vorbim de o sumă cumulată de aproximativ 2000 lei, unul 800 și unul 1200. Clienți care sunt cu chiria la zi. De altfel, clienți buni platnici și care sunt clienții pieței de 15 ani.
Atrag atenția!!!! Cât am fost eu director nu s-a încheiat nici un contract nou fără constiturea garanției.
În perioada cât eu am fost plecat și director interimar a fost numită Tudor Alexandra, juristul instituției, aceasta a semnat un contract fără constituirea garanției. Când am revenit am declanșat procedura pentru remedierea situației, contractul a fost reziliat, iar pentru recuperarea sumelor m-am îndrepat împotriva debitorului, cât și împotriva angajatului pieței, fostul director interimar.
Primarul Alin Moldoveanu
Cu privire la capitolul garanții, un alt lucru pe care vechea conducere il avea in practica, era să execute, normal, să execute societățile care nu plăteau garanții dar nu la toate se recuperau sumele pentru că neavând garanții nu puteau să recupereze prin Registrul Național de, prin biroul de executare judecatoreasca Mușat Ioan, Mușat Ioan????, Aaaaa, am înțeles, asa, la care până în momentul de față, sumele nu au fost recuperate. Adică s-a cheltuit bani din banul public pentru recuperare, se pare că se cunoștea faptul că nu au ce să recupereze, pentru că nici in momentul de față nu s-au recuperat.
Marian Nistor
Proceduri pentru recuperarea sumelor restante s-au derulat în toate situațiile. Nu există sume de recuperat, cu excepția contractului semnat în perioada cât nu am fost eu director, și pentru care sumele se vor recupera de la persoana responsabilă, Cel mai grav este faptul că primarul și consilierul local Roxana Gheorghe, președintele Partidului Verde, mint atunci când afirmă că am plătit bani publici către Biroul executorului judecătoresc Ioan Mușat. Nu a fost plătit nici un leu către acest birou de executor judecătoresc. Există chiar un răspuns oficial al pieței în acest sens, emis de noul director. Este o acuzație falsă foarte gravă, tendențioasă și care creează grave prejudicii imaginii atât serviciului public, cât și executorului judecătoresc.
De ce au simțit nevoia să mintă? Vor răspunde în fața legii pentru asta.
Primarul Alin Moldoveanu
Eu vreau să anunț pe toți comercianții din piață că lucrurile merg în continuare, dar nu în maniera asta si am rugat pe noul director interimar să îmbunătățească activitatea pieței, să nu se mai întâmple, sa se mai faca ca și mod de lucru, la fel cum a procedat vechea conducere. Vă mulțumesc pentru faptul că ați participat la declaratia de presă, vă las și documente pentru că știți foarte bine întotdeauna când ies fie declarații de presă, fie conferințe de presă, tot ceea ce spun, vorbesc doar din documente. Mulțumesc.
Marian Nistor
Îl rog pe domnul primar, dacă are curaj, să îi întrebe pe cei din piață dacă au fost mulțumiți de activitatea mea..
La finalul conferinței de presă, Marian Nistor a concluzionat afirmând că raportul de audit făcut la inițiativa Autorității Publice Locale la Piața Centrală este foarte clar: NU SUNT PUNCTE CRITICE, NU SUNT ILEGALITĂȚI, CI SUNT PUNCTE DE ÎMBUNĂTĂȚIT ȘI ASPECTE FUNCȚIONALE.
„Constat că Primarul Moldoveanu are obiceiul ca indiferent pe ce scaun se asează fie că este în Primărie, la Casa Tineretului, la Piață sau în fața procurorilor și judecătorilor are obiceiul să mintă și să inducă în eroare. A descoperit drumul la piață. A fost nevoie ca unul dintre angajați să iasă în stradă ca să îi arate drumul cu toate că e primar de 2 ani de zile și mai mult decât atât a vrut de două ori să desființeze Piața, dar nu știa unde are sediul.” – Marian Nistor